Kino na Dzień Babci i Dziadka
22.01.2022, godz. 11:00, wstęp bezpłatny, zapisy przez formularz
film: Kwiat wiśni i czerwona fasola, reż. Naomi Kawase, 2015, Japonia, czas trwania: 113 min.
Informujemy, że w trakcie wydarzeń obowiązują nas ograniczenia liczby osób w salach CBK FAMA wprowadzone przez Ministerstwo Zdrowia. Nie dotyczą one osób posiadających Paszporty Covidowe. W związku z powyższym prosimy o wyrozumiałość, ponieważ przed wejściem na seans będziemy prosić o okazanie Paszportu. Prosimy o zabranie ze sobą maseczki.
Dzień Babci i Dziadka to czas, który można spędzić z rodziną, na wspólnym obiedzie i pogawędkach. Można, ale nie trzeba… Sposobów na świętowanie tego ważnego dnia jest wiele. My proponujemy wariant bardziej refleksyjny, ale też rozrywkowy. Babciu i dziadku zapraszamy do kina! Ugościmy Was pysznym ciastem, herbatką i kompotem. Zabierzcie ze sobą koleżanki i kolegów. Podczas tego wyjątkowego seansu zaprezentujemy film, który opowiada o tym, co naprawdę ważne w życiu…
Będzie to film otwarcia sekcji Un Certain Regard na 68. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Doceniana przez krytykę oraz publiczność na całym świecie oda do prostych życiowych przyjemności.
Kwiat wiśni i czerwona fasola w reżyserii Naomi Kawase, będący adaptacją bestsellerowej japońskiej powieści Duriana Sukegawy
OPIS: Sentaro, mężczyzna w średnim wieku, jest właścicielem niewielkiego foodtrack’a, w którym serwuje dorayaki, japoński deser składający się z placków przekładanych słodką pastą z czerwonej fasoli. Kiedy Sentaro rozpoczyna poszukiwanie pomocy kuchennej, zgłasza się siedemdziesięcioletnia Tokue. Cukiernik początkowo odrzuca jej wniosek, gdyż obawia się, że praca może się okazać ponad siły starszej pani, która w dodatku ma nieco zdeformowane dłonie. Właściciel zmienia jednak zdanie, kiedy tylko próbuje pasty przygotowanej przez Tokue. Dzięki jej sekretnej recepturze na tytułowe „an” drobny biznes zaczyna rozkwitać… a życie bohaterów już nigdy nie będzie takie jak dotychczas…
„Kawase ujmuje niezwykle eleganckim stylem filmowania, który jest zarazem zbliżony do dokumentu i bardzo poetycki” – Daniel Rutledge, Flicks